torsdag 27 augusti 2009

Tankar som finns i Malins huvud.

När kan man inte ta in mer i huvudet ?
Hur mycket minnen, tal, ord, påminnelser kan man lära sig innan det säger stop?
Lär man sig att glömma av eller kommer det av sig självt?
Har någon nånn gång använt sig av hela sin hjärnvolym och sen inte kunnat lära sig mer?

Nu blir jag allvarlig, tråkig och allvarlig. Detta undrar jag, helt seriöst.
Vi använder hjärnan hela tiden i allt vi gör, men det sägs ju också att vi bara använder 2% av lägringsutrymmet i hjärnan. Varför har vi då de resterande 98% till? För att se smartare ut?
Sen en till sak ja undrar över är vad är det som bestämmer vad som ska lagras i hjärnan? Hur kommer vi ihåg roliga saker lättare än jätteviktiga mattetal, eller;
varför kommer man oftat ihåg första tanden man tappade men inte 8an gångertabell?
Att tappa en tand är smartsamt, det tar inte mer än någon enstaka sekund och att tappa första tanden gör man bara en gång och that's it!
Medans 8an gångertabell har man ända ifrån 4an hört att denhär gångertabellen ska du kunna! Du använder den säkert nån gång i veckan i flera år med du kommer fortfarande inte ihåg alla dessa jävla talen som på något sett hör ihop och har en sammankoppling...
Vad är det som bestämmer vad som ska lagras i huvudet?

Börjar det märkas att jag är naturare nu? Efter bara en vecka i skolan sitter jag; Malin Lennevi och skriver om det märkliga fenomenet hjänan som vi lyckligt lottade lyckas ha en av...
Fyfan va tråkig jag är!
Antagligen skriver jag detta nu för att jag; inte har någonting annat och göra, är övertrött och behöver sova, kände att jag ville blogga och detta va det första som kom upp i huvudet på mig, eller så va det helt enkelt min hjärna som skickade osynliga hjärnsignaler ut i mina fingrar som fick mig att skriva detta fast jag egentligen inte vill..... Vem vet vad en hjärna är kapabel till?
Hahahhahahahha , nej men nu börjar ja bli jävligt trött och ska lämna denna dgaen bakom mig.
pussssspusss, godnatt allihopa !

0 kommentarer: