tisdag 18 augusti 2009

problemet med skatan = löst

Max va ju inte till mycket hjälp.
Han kom hit, fick reda på att vi hade en skata innomhus och stod sen och försökte försvara sig i dörröppningen med en sopborste.
Själv fick man springa och öppna dörren ut, täcka sig själv med en handduk, försöka mota bort skatan med diverse, slänga bröd för att locka fram den till dörren.
Tillslut öppnade ja dörren utifrån (eftersom den stängdes hela tiden) där jag fick se Max stå i moppehjälm (skydd för skatan) och min vinterjacka på sig med mitt täcke som han slängde över skatan.
Tack Max, det ska bli gött och sova i det täcket nu ;)
Skatan blir iallafall livrädd, välter ner min ps2 & mitt wii, bajsar lite mer på golvet och flyger ut...

Självklart tar Max till sig äran ;) Dt va ju han som manade ut den.. HA HA HA.

Nu blir det iväg till fotbollsträning, missar tyvärr innebandyträningen eftersom de krockar med varandra :// <33

0 kommentarer: