onsdag 18 november 2009

prov prov prov....

Ett tag sedan ja skrev nu men ja har verkligen inte haft tid och ork.
Eftersom jag va hemma en vecka ifrån skolan förra veckan så har jag grymt mycket skolarbete att ta igen. Bland annat hade vi Svenska prov i måndags på särskrivning och andra svenska stavningsregler.
I måndags fick jag även reda på att vi nästa vecka kommer ha ett stort Spanska gramatik prov. DET måste ja verkligen öva på för så mycket grammatik flyger bara inte in i huvudet under en kväll...
Dessutom hade jag fullt upp hela tisdagen /onsdagen med en gigantisk Geografi inlämning om vulkanism, jordbävningar, ett "speciellt valt" område med detaljerade beskrivningar om kontinentalplattornas förflyttning samt alla zoner som uppstår vid kontinentalplattornas förflyttelse såsom subduktionszon, slidingzon m.m.

Jag har också ett Matte A prov som grundlägger hela mattebetygen och två likadana prov i engelska. Idag (Onsdag) hade jag även ett prov i Idrott och Hälsa. Om muskelbyggnad, rätt träning och bra termer inom ämnet.

Denna vecka ska vi dessutom vara ensamma hemma, jag och min lillasyster så alla förberedelser för mamma och pappas resa måste vara klara innan fredag. Med det menas tillexempel vilka som lagar mat vilka dagar, vilka dagar vi ska vara hemma tidigt för "umgänges tid mellan systrar", träning- och matschema ska göras och hur helgen ska planeras (ev. Fredax, filmkvällar, sova över och sånt viktigt).
Jag har helt enkelt haft fullt upp och inte haft ork eller tid för att blogga. Men nu har ni ju min vecka i helhet. Hitills iallafall.

Puss och smek, nu ska jag återgå till att kolla på Sverige - Italien. KOM IGEN NU SVERIGE!

0 kommentarer: